Viele PC Spieler sind über Ubisoft verärgert, da in einigen Fällen die genannte Specks für die „Ultra“ Einstellung bei Grafiktoptionen, in Watch Dogs, nicht ausreichen. Doch woran liegt das? Hat sich Ubisoft vertan oder nicht optimiert? Das Team rund um Ubisoft hat nun Stellung bezogen und sich dabei mehr rausgeredet, als wirklich Lösungen zu nennen.
Watch Dogs can use 3+ GB of RAM on NG consoles for graphics, your PC GPU needs enough VRAM for ultra options due to the lack of unified mem
— Sebastien Viard (@SebViard) 29. Mai 2014
If you experience lag/stutter on a fast PC, try to lower one of those settings to reduce the GPU VRAM usage: texture quality, AA, resolution
— Sebastien Viard (@SebViard) 29. Mai 2014
Making an open world run on NG & CG consoles + supporting PC is an incredibly complex task, the team did a fantastic job. Congrats guys! 😀
— Sebastien Viard (@SebViard) 29. Mai 2014
And finally, our PC progs are also currently working on a patch to improve your experience thanks to your reports, stay tuned 🙂 #WatchDogs
— Sebastien Viard (@SebViard) 29. Mai 2014
Immerhin hat man im letzten Tweet dann noch eine Lösung angeboten…